Co to jest pozycjonowanie stron? Jak dobrze wypozycjonować stronę?

Z wyszukiwarki Google korzysta miesięcznie 20 mln internautów. Tylko w jaki sposób przebić się do ich świadomości, kiedy zewsząd otacza nas konkurencja? Odpowiedzią jest pozycjonowanie.

Co oznacza dla nas dobre pozycjonowanie? To, że nasza strona pokaże się wysoko w wynikach po wpisaniu w wyszukiwarkę konkretnej frazy. Dzięki temu potencjalni klienci trafią na nas bardzo łatwo, bo pojawimy się już na początku listy.

Jak działa pozycjonowanie?

Kiedy wpisujemy w Google hasło, np. sklep z butami, otrzymujemy wykaz witryn, które mogą odpowiadać naszym potrzebom i najlepiej pasują do żądanej frazy. Może nam się wydawać, że ranking ten porządkuje strony od najlepszej do najgorszej. Rzeczywistość jest jednak zgoła inna: to webmasterzy pomagają osiągać witrynom dobre pozycje właśnie poprzez pozycjonowanie.

Nie da się nie zauważyć, że po wyszukiwaniu określonych fraz pierwsze wyniki bywają opatrzone znakiem ,,reklama”. To znak, że są tzw. płatnymi wynikami. Jeżeli właściciel danej strony internetowej chce, aby była ona wyświetlana pod konkretnym hasłem, będzie musiał za to zapłacić. Obsługą reklam w wyszukiwarce zajmuje się usługa Google AdWords.

Oprócz tego, istnieją również wyniki zwane organicznymi lub naturalnymi – czyli te bezpłatne. W jaki sposób są one porządkowane?

W wyszukiwarce nie ma miejsca na przypadek…

Lista stron wyświetla się w dobrze zaplanowanej kolejności, za którą odpowiada algorytm Google. Dokładne metody jego działania nie są oczywiście jawne, jednak znamy czynniki, które decydują o wyższej lub niższej pozycji. Do tych najważniejszych zaliczamy:

  • to, jak wiele treści znajduje się na witrynie;
  • czy występują w niej słowa kluczowe (te, które wpisujemy w wyszukiwarkę), szczególnie w nagłówkach;
  • jak często na stronę dodaje się nowe artykuły;
  • czy treść jest unikalna (czyli nieskopiowana z innych źródeł);
  • jak dobrze zoptymalizowany jest kod HTML witryny.

Im wyższa pozycja, tym lepiej?

Oczywiście, że tak! Im wcześniej nasza strona pokaże się w rankingu Google, tym większa szansa, że użytkownicy na nią zaglądną i skorzystają z naszej oferty. Dlatego każdemu zależy na dobrym pozycjonowaniu, ale nie każdy umie przeprowadzić go osobiście. Dlatego warto skorzystać z usług profesjonalistów. Agencja SEO to specjaliści od ulepszania witryn internetowych dokładnie pod algorytmy pozycjonujące. Z ich pomocą nie będziesz musiał zajmować się marketingiem internetowym, a skupisz się na rzetelnym prowadzeniu swojego biznesu.