Jak promować lokalną firmę?

Prowadzenie własnej firmy wiążę się z wieloma obowiązkami. Jak wiadomo oprócz sprzedaży produktów bądź usług należy skupić się na pozostałych rzeczach dotyczących prowadzonej działalności. Są to między innymi sprawy ekonomiczne czy marketingowe np. social media. Dobra firma nie stanie się rozpoznawalna i co za tym idzie z czasem rozchwytywana przez potencjalnych klientów, jeśli nie będzie miała dobrej reklamy. Aby firma stała się rozpoznawalna w kraju, czeka ją długi i żmudny proces. Ta sama sytuacja jest na rynku lokalnym. Zazwyczaj w takich sytuacjach istnieje jedna bądź kilka długo już działających lokalnie firm i ludzie nie są przekonani do testowania nowych. Jak więc promować lokalną firmę?

Promowanie firmy lokalnej

Aby na lokalnym rynku wypromować firmę tak, aby klienci nie wahali się skorzystać z jej usług trzeba bardzo skrupulatnie opracować plan marketingowy. Czy to duża, czy mała firma, taki plan jest obowiązkowy. Dzięki niemu wiadomo będzie, w jaki sposób chce się wypromować daną firmę.

 własna firma pozyskiwanie klientów

Plan pozyskiwania potencjalnych klientów

Plan marketingowy nie jest taki trudny do opracowania. Najważniejsze co należy zrobić to znaleźć sposoby reklamy, które będą pasować do branży, w jakiej firma działa. Jest wiele możliwości promocji lokalnej. Trzeba pamiętać, aby nie skupiać się na jednym rozwiązaniu, tylko wybrać sobie kilka i z czasem patrząc na odzew od strony ludzi, wybrać te najlepsze.

Sposobami na reklamę na rynku lokalnym są:

  • Media społecznościowe i własna strona internetowa

 Może jeszcze kilka lat temu dało się utrzymać na lokalnym rynku dzięki metodzie ‘’polecania od znajomych do znajomych’’, teraz każdy człowiek dowiaduje się wszystkiego, o nowościach, promocjach, nagłych wyprzedażach, z sieci. Warto to wykorzystać. Stworzenie kont na znanych wszystkim social mediach takich jak Instagram, Facebook czy YouTube, jest darmowe. Wystarczy poświęcić trochę czasu i zaangażowania, a darmowa reklama załatwiona.  Jeśli nie czujesz się swobodnie w internecie, możesz skorzystać z usług agencji social media – dzięki takiej współpracy można zwiększyć obroty nawet kilkukrotnie

Własna strona internetowa też nie wymaga wielkich nakładów finansowych, a ludzie dzięki niej utwierdzą się w przekonaniu, że firma jest rzetelna, prawdziwa i przede wszystkim można ją odnaleźć w internecie!

 jak promować firmę media społecznościowe telefon
  • Wizytówka Google Moja firma

Kolejna bezpłatna forma reklamy. Dzięki założeniu konta na Google i zarejestrowaniu swojej firmy jako wizytówki łatwo ją będzie znaleźć w aplikacjach należących do Google (np. Mapach). W wizytówce możesz również sprawdzić opinie o danej firmie, które świadczą o jej wiarygodności.

  • Reklama na billboardzie

Nie da się nie zauważyć wielkich bilbordów stojących na poboczach drogi. Warto zainwestować trochę pieniędzy i taki bilbord w widocznym miejscu kupić. Stworzyć hasło reklamowe, które zostanie na nim umieszczone, musi być ono chwytliwe, a zarazem z przekazem, aby potencjalny klient zapamiętał je i poczuł zainteresowanie ofertą, którą ma do zaoferowania firma.

 social media facebook instagram
  • Ulotki

Wiele razy można spotkać się z sytuacją, kiedy to w trakcie zakupów, spaceru po rynku, czy też w parku ktoś rozdaje innym ulotki. Jest to dobra forma reklamy, gdyż na takich ulotkach można zawrzeć o wiele, wiele więcej informacji niż na wcześniej wspomnianym bilbordzie. Takie broszury rozdaje się ludziom w wielu miejscach.

  • Plakaty

Billboard to jednak duży wydatek. Jeśli kogoś nie stać na taką inwestycję, można zrobić w to miejsce plakaty. Na nich, również można umieścić to co na billboardzie, a miejsce ich zawieszenia uwarunkować pod względem klientów, do których chce się dotrzeć. Przykładowo salon fryzjerski dla psów swoje plakaty powinien powiesić w parku, do którego właściciele chodzą z ich pupilami. Prawdopodobieństwo zwiększenia się ilości klientów jest zapewnione.

  • Artykuł w gazecie bądź na lokalnej stronie internetowej

Ludzie lubią być na bieżąco, stąd ich częsta aktywność na lokalnych stronach i portalach. Jeśli na takiej stronie pojawi się wpis o działającej lokalnie firmie, na pewno zostanie on przeczytany, a może i wysłany do kolejnych czytelników. Artykuł w gazecie działa na tej samej zasadzie.

 artykuł gazeta

Na czym warto się skupić przy promowaniu firmy?

Jak widać istnieje wiele sposobów na wypromowanie firmy, jednak najważniejszą rzeczą jest zaangażowanie i pomysłowość. W tym artykule podaliśmy Ci kilka pomysłów, które możesz zrealizować całkowicie bezpłatnie – w internecie. Jeśli prowadzisz firmę i szukasz inspiracji odnośnie promocji/możliwości reklamowania w social media – zapraszamy na naszego bloga. Znajdziesz tam bardzo wiele bezpłatnych porad, dzięki którym rozwiniesz i rozpromujesz swoją firmę!

 lokalna firma jak promować


Rise UP – agencja social media