Transport kruszyw – kilka istotnych wzmianek

Wielu z nas doskonale wie o tym, że transport kruszyw to zazwyczaj ten typ transportu powiązany z niewielkimi odległościami. Jednym słowem transport kruszywa lub transport piasku nie może być powiązany z pokonywaniem znacznych odległości, bo tego typu towary są masywne, tanie i niemal powszechnie dostępne. Inaczej wygląda transport węgla, bo to surowiec energetyczny, ale i w jego przypadku stali odbiorcy szukają najtańszej opcji w przeliczeniu na każdą tonę. Każda powinna kosztować jak najmniej i co równie ważne, jeśli znajdzie się dostawca oferujący podobny jakościowo węgiel w niższej cenie, to stały odbiorca lub większa liczba odbiorców skorzysta z jego propozycji.

Koszty

Niestety transport kruszyw powiązany choćby z budową dróg musi być tani, czyli najlepiej wliczony w cenę kruszywa. Mowa tu o tym, że jeśli firma budująca drogę lub drogi zamawia trzydzieści wywrotek w skali dnia, to dostawca może dać tej firmie okazyjną cenę, a konkretniej delikatnie podwyższyć wartość każdej tony i dodatkowo nie wliczać opłaty za transport. Można tak uczynić jeśli tego typu transport kruszywa to setki ton w skali dnia. Podobnie może wyglądać transport piasku, bo to niemal na sto procent transport na tych niewielkich dystansach i dlatego też w przypadku znacznego zapotrzebowania jakiś ciekawy rabat może zostać udzielony.

Betoniarnie

Nie da się też ukryć tego, że transport kruszywa i transport piasku powiązany jest najczęściej z betoniarniami. Firmy tego typu działają dosłownie cały czas i cały czas potrzebują kruszyw spełniających ich wymogi. Raz na jakiś czas betoniarnia może mieć zwiększone zapotrzebowanie, czyli dokładnie wtedy gdy w najbliższej okolicy realizowany jest jakiś spory projekt budowlany. W tego typu przypadkach może okazać się nawet, że najbliższe żwirownie niemal świecą już pustkami i koniecznością staje się transportowanie kruszywa na większym dystansie, a to dodatkowo zwiększa koszty i co gorsza taki transport jest koniecznością.

Elektrociepłownie

Transport węgla jest normą i codziennością w przypadku elektrociepłowni, a konkretniej tacy wytwórcy energii elektrycznej odbierają węgiel za pomocą kolei. Mowa tu dokładnie o tym, że na specjalnym stanowisku wagony są opróżniane. Specjalna maszyna je obraca, po to by węgiel trafił na spore stalowe sito, a następnie zmielony do postaci pyłu. Technologia ta jest zaskakująco efektywną, ale transport musi trwać cały czas, a węgiel musi spełniać określone normy jakościowe. Wymogom tego typu sprostać nie łatwo i co równie ważne koszty wydobycia rosną niemal cały czas. Dlatego też świat przestawia się na inne źródła energii, w tym na energię pochodzącą ze słońca lub z wiatru, bo w tym tkwi oszczędność.