„Historia pewnej wizytówki” – czyli skąd czerpać inspiracje przy projektowaniu?

Druki akcydensowe stanowią niewielki, prostokątny druk wzbogacony najważniejszymi informacji, dotyczącymi firmy lub jej przedstawiciela. Wizytówki są elementami konwenansowymi wykorzystywanymi w chwilach nawiązywania kontaktu. Uznaje się je za oznakę szacunku i formę promocji.

Strony internetowe drukarni

Firmy, zajmujące się realizacją wizytówek, starają się dostosować swoje usługi do zapotrzebowania klientów. Oferują one zatem produkty o różnorodnej charakterystyce oraz darmowe mock-upy, pozwalające na stworzenie odpowiedniej jakości projektów. Na stronie internetowej drukarni znaleźć można pliki Adobe Photoshop, w obrębie których należy skonfigurować konkretny segment. Stworzony projekt można zwizualizować, chcąc zobaczyć ostateczny wygląd swojej wizytówki. Drukarnie oferują swoim klientom realizację projektu z dodatkiem uszlachetnień w postaci lakieru UV 3D, folii soft skin lub efektownych złoceń. Zamawiający może ponadto wybrać rozmiar wizytówki – prostokątny, kwadratowy albo standardowy. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są na stronie internetowej https://chroma.pl/pl/wizytowki.

Charakterystyka barw

Zastanawiając się nad odpowiednią kompozycją kolorów, warto wziąć pod uwagę obszar rynkowy, w którym działa przedsiębiorstwo. Barwy pozwalają bowiem zidentyfikować markę z konkretną branżą. W przypadku firmy gastronomicznej świetnym rozwiązaniem jest użycie brązowego koloru. Nasycone barwy sprawdzą się natomiast w przypadku marek, kierujących swój content promocyjny do rodziców. Pastelowe odcienie stanowią idealną opcję dla architektów i kreatorów mody. Komponując barwy, warto pamiętać, by odczytanie elementów tekstów nie było zakłócone przez wykorzystanie zbyt nasyconego tła. Synchronizując kolory, można również skorzystać z psychologii barw. Każdy kolor w określony sposób oddziałuje bowiem na odbiorców.

Chcąc stworzyć wizytówkę, można skorzystać ze sprawdzonych rozwiązań. Warto jednak pamiętać, by druk akcydensowy stanowił wyróżnik przedsiębiorstwa. Niewskazane są bowiem działania plagiatowe.