Katalogi firmowe są ważnym narzędziem w generowaniu sprzedaży. Może się wydawać, że w obliczu rewolucji cyfrowej katalogi nie są już potrzebne czy pożądane. To nieprawda! Katalog firmowy idealnie nadaje się do sprzedaży Twoich produktów, pomaga opowiedzieć historię Twojego biznesu i buduje relacje z odbiorcami. Jednak aby był skuteczny, powinien być przede wszystkim dobrze przygotowany i dostosowany do potrzeb klientów.
Czym jest dobry katalog firmowy?
Katalog produktowy to rodzaj materiału marketingowego, który zawiera Twoje produkty oraz istotne informacje, które pomagają odbiorcom w podjęciu decyzji o zakupie. Do szczegółowych informacji, które powinien zawierać każdy opis produktowy należą:
- cechy specyficzne produktu
- opis zastosowań
- wymiary
- cena
- waga
- dostępność
- kolory
Przy opisie warto zamieścić także opinie klientów o danych produkcie – tym samym stosując metodę dowodu społecznego, zwiększamy autentyczność i zaufanie do oferowanych artykułów czy usług. Dobrym pomysłem jest także dołączenie danych kontaktowych na każdej stronie – na przykład w stopce. Pamiętaj, żeby podać swój numer telefonu, adres e-mail i adres strony, tak aby klienci mogli łatwo skontaktować się z Tobą w celu zadawania pytań lub złożenia zamówienia.
Nie zapominaj także, że estetyczne i przyjemne dla oka zdjęcia produktów to absolutna podstawa. Zdjęcia możesz wykonać samodzielnie lub zatrudnić do tego profesjonalnego fotografa. Warto także znaleźć sprawdzoną drukarnię katalogów, która pomoże w przygotowaniu katalogu do druku.
Rodzaje katalogów firmowych
Myśląc o przygotowaniu katalogu, warto wziąć pod uwagę jego rodzaj. Pod względem zastosowania, wyróżnia się następujące typy katalogów:
- Katalog produktowy – jest przeznaczony przede wszystkim do budowania relacji z innymi firmami. Zazwyczaj w tym rodzaju katalogu znajdują się zdjęcia Twoich produktów, wszelkie szczegółowe specyfikacje, ceny, dane kontaktowe i informacje o wysyłce. Niektóre katalogi mogą zawierać także szablon formularza zamówienia
- Katalog detaliczny – to rodzaj katalogu skierowany bezpośrednio do twoich indywidualnych odbiorców. W tym przypadku kluczowe znaczenie ma projekt i oprawa wizualna – to one przyciągają klienta i zachęcają go do zakupu
- Katalog cyfrowy – to alternatywa o której warto pamiętać tworząc katalog detaliczny lub produktowy. Posiadanie wirtualnego katalogu Twoich produktów dostępnych dla Twoich klientów w każdym momencie jest bardzo przydatne. Katalog cyfrowy może stanowić także świetnie uzupełnienie katalogu papierowego
Druk katalogów firmowych – gdzie wykonać?
Tworząc katalogi firmowe dla swoich klientów i kontrahentów warto znaleźć dobre i sprawdzone drukarnie katalogów. Profesjonalna drukarnia katalogów pomoże w doborze odpowiedniego formatu katalogu, techniki druku, zaproponuje techniki uszlachetniające, które podnoszą atrakcyjność, doradzi jaki rodzaju papieru wybrać i dostosuje układ stron do naszych wymagań.
Drukowanie katalogów możliwe jest zarówno w formie klejonej, jak i szytej. Najczęściej drukuje się je w formatach A4, A5, A6 lub DL. Składanie katalogu wymaga również profesjonalnej wiedzy na temat rozdzielczości, rodzajów formatów cyfrowych i analogowych oraz programów do obróbki graficznej. Dlatego warto zlecić to zadanie specjalistom.