Czego unikać przy tworzeniu powiadomień push?

Powiadomienia push to jedno z najskuteczniejszych rozwiązań, które daje możliwość realizacji kampanii marketingowych i budowania relacji z użytkownikami. Jednak ich skuteczność zależy od konfiguracji i optymalizacji prowadzonych kampanii. Jakich błędów należy w szczególności unikać wysyłając powiadomienia web push?

Wysyłka masowych kampanii

Konsumenci stają się coraz bardziej wymagający, oczekując od marek natychmiastowego rozwiązywania problemów związanych z zakupem produktu oraz dostosowywania ofert zgodnych z ich preferencjami. Tworząc powiadomienia web push największym błędem jest wysyłanie tego samego komunikatu do całej bazy odbiorców. Odbiorcy chcą czuć się indywidualnie traktowani, dlatego pierwszym krokiem do udanej kampanii jest segmentacja użytkowników pod względem ich potrzeb, oczekiwań i preferencji. Dzięki segmentowaniu bazy będziemy mogli wysyłać do nich spersonalizowane komunikaty, które zachęcą do dokonania zakupu.

Złe wyczucie czasu

Narzędzie do wysyłki powiadomień push daje ogromne możliwości śledzenia zachowania użytkowników, monitoringu podjętych działań czy planowania wysyłki kampanii. Dzięki notyfikacjom możemy realizować działania marketingowe w czasie rzeczywistym lub ustalić dokładny termin. Odpowiednie planowanie wysyłki powiadomień daje możliwość zwiększenia liczby konwersji –wspomniana w poprzednim akapicie segmentacja, pomoże w poznaniu preferencji użytkowników (również tych związanych z powiadomieniami) i umożliwi dostarczenie ich we właściwym dla klientów czasie.

Brak CTA

CTA, czyli wezwanie do działania, jest obowiązkowym elementem każdej kreacji reklamowej. Należy wskazać odbiorcom, jaką akcję mają podjąć. Liczy się pierwsze wrażenie, czyli kilka sekund po wyświetleniu komunikatu. Przycisk CTA powinien być widoczny, zachęcający i przyciągający uwagę. Naszym celem jest, aby użytkownik intuicyjnie kliknął w przycisk, bez zastanowienia. Jakie CTA warto zamieszczać? Warto mówić językiem korzyści („Wejdź i zgarnij rabat 20%”), zaznaczać co otrzyma w zamian („Kliknij tutaj i przetestuj kurs za darmo”) czy dać wybór w przewrotny sposób za pomocą dwóch komunikatów („Zapisz mnie” i „Nie chcę otrzymać rabatu”).

Tych i innych błędów można uniknąć korzystając z narzędzi do marketing automation – dają możliwość dogłębnej analizy realizowanych kampanii i optymalizacji działań w dowolnym momencie. Więcej informacji na temat marketing automation znajduje się na stronie https://push-ad.com/blog/marketing-automation-co-to-jest/.